Siirry pääsisältöön

Piha-asiakkaiden asiakastyytyväisyyskysely

Revanssi toteutti ensimmäistä kertaa materiaalin vastaanottoa hyödyntävien asiakkaiden asiakastyytyväisyyskyselyn. Niin kutsuttuja piha-asiakkaitamme on monipuolinen joukko. On ammattiautoilijoita, jotka tuovat säännöllisesti eri kohteista materiaalijakeita, sekä satunnaisempia kävijöitä.

Saimme asiakastyytyväisyyskyselyyn kohtuullisesti vastauksia. Yleisesti ottaen palveluihimme oltiin tyytyväisiä. Saimme myös hyviä kehitysehdotuksia ja huomioita. Olemme keränneet alle muutamia näistä ja vastaamme niihin kootusti.

 

Siirtoasiakirjavelvollisuus

Monille on saattanut tulla yllätyksenä vuoden 2022 alusta muuttunut jätelain edellyttämä velvollisuus laatia siirtoasiakirja sähköisenä seuraavista jätelajeista: vaarallisesta jätteestä, POP-jätteestä, saostus- ja umpisäiliölietteestä, hiekan- ja rasvanerotuskaivojen lietteestä, pilaantuneesta maa-aineksesta ja muusta rakennus- ja purkujätteestä kuin pilaantumattomasta maa-aineksesta. Näistä Revanssi vastaanottaa tavanomaisesti rakennus- ja purkujätteitä. Pysyviä orgaanisia yhdisteitä sisältävien jätteiden eli POP-jätteiden luokittelusta ei ole toistaiseksi tullut yleisiä valtakunnallisia ohjeita.

Lyhyesti todettuna, rakennus- ja purkuperäisistä jätteistä tulee lain mukaan olla sähköinen siirtoasiakirja. Paperiset siirtoasiakirjat eivät ole hyväksyttäviä. Tämä on jätelain määräys.

Suosittelemme, että vastaanottopihoillamme asioivat valitsisivat sähköisen siirtoasiakirjajärjestelmän ensisijaisesti markkinoilla olevista vaihtoehdoista. Jos tämä ei ole jostain syystä mahdollista voi sen ottaa myös kauttamme. Hyödynnämme tässä MaterialPort järjestelmää. Huomaa, että järjestelmällä voi tuoda kuormia vain vastaanottopisteillemme.

Kuljetusliikkeet, jotka käyttävät omaa sähköistä siirtoasiakirjajärjestelmää, ovat velvollisia lähettämään siirtoasiakirjan punnitustapahtuman jälkeen Revanssille osoitteeseen siirtoasiakirjat@revanssi.fi.

 

Paperinen siirtoasiakirja ja maksut

Lain mukaan paperinen siirtoasiakirja rakennus- ja purkuperäisistä jätteistä ei enää kelpaa. Joten käytännössä vaa’alla joudumme tekemään sähköisen version siirtoasiakirjasta. Tästä työstä perimme maksun, jotta mahdollisimman moni siirtyisi käyttämään saatavilla olevia sähköisiä palveluita.

 

Kysymyksiä MaterialPortista

Saako MaterialPortista automaattisesti kopion yrityksen sähköpostiin?

Tällä hetkellä MaterialPortista saa kopion yhteen sähköpostiin, tulevaisuudessa useampaan.

Täytyykö MaterialPorttiin aina täyttää tiedot uudelleen?

MaterialPortin maksullisten tunnusten taakse on mahdollista rakentaa alisopimuksia, joiden avulla käyttäjä pystyy valitsemaan järjestelmästä siirtoasiakirjapohjan, joka on esitäytetty valmiiksi. Asiakaspalvelumme voi perustaa teille maksulliset tunnukset sekä tehdä alisopimuksia tunnustenne taakse.

Suosittelemme ottamaan siirtoasiakirjapalvelun markkinoilla olevista vaihtoehdoista.

Opastus käyttämään järjestelmää 

Nettisivuiltamme löydätte ohjeen kuinka kuorma ilmoitetaan MaterialPortissa ja kuinka kuorma kuitataan vastaanotetuksi https://revanssi.fi/materiaalin-vastaanotto/ .

Asiakaspalvelu auttaa mikäli teillä on ongelmia.

 

Saako jätteitä tuoda ilmoittamatta?

Jätekuormia ei tarvitse ilmoittaa erikseen vaa’alle tai asiakaspalveluumme. Mikäli kysymyksellä tarkoitetaan siirtoasiakirjan tekoa niin rakennus- ja purkuperäisistä jätteistä tulee huolehtia sähköinen siirtoasiakirja. Otathan sähköisen siirtoasiakirjapalvelun markkinoilla olevista vaihtoehdoista. Mikäli kuitenkin käytät tarjoamaamme MaterialPort järjestelmää, tulee kuorma ennakkoilmoittaa ja kuitata kuljetukseen järjestelmään normaalin prosessin tapaan.

Mikäli yritys haluaa jätteistä laskun tulee ennen ensimmäisen kuorman tuomista olla asiakastili perustettu. Mikäli yrityksellä ei ole asiakastiliä perustettu, kuorma maksetaan punnituksen yhteydessä. Asiakastili perustetaan olemalla yhteydessä asiakaspalveluun puh. 010 338 8670 tai asiakaspalvelu@revanssi.fi

 

Piha-alueen opastus

Löydätte nyt Revanssin nettisivuilta pihakartat, joista on toivottavasti apua meillä asioimisessa:

 

Muiden kuin hinnastossa mainittujen kierrätysmateriaalien vastaanotto

Olemme kiinnostuneita erityisesti säännöllisistä materiaalivirroista. Ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

Revanssin asiakaspalvelu arkisin 8-16 puh. 010 338 8670 tai asiakaspalvelu@revanssi.fi

 

Liitythän Revanssin piha-asiakkaiden sähköpostilistalle nettisivuiltamme. Sähköpostilista on tarkoitettu Revanssin vastaanottotoimintoja hyödyntäville kuorma-autokuskeille ja ajojärjestelijöille. Listan kautta saat tärkeää tietoa vastaanottotoimintojen ajankohtaisista asioista esimerkiksi erilaisista kampanjoista, kierrätysohjeista, hinnastoista ja muista käytännön asioista. Arvioitu postitusmäärä on 3-4 sähköpostia vuodessa

 

Kiitämme jokaista kyselyn vastaajaa!