Ainutlaatuinen asiakaskokemus avain pysyvyyteen
Asiakaskokemus on noussut niin B2C- kuin B2B-markkinoinnin yhdeksi puhutuimmaksi aiheeksi viime vuosina. Eikä suotta. Alati kiristyvässä kilpailussa, asiakaskokemuksen merkitys on noussut ehkä jopa tärkeimmäksi tekijäksi, jolla yritykset pystyvät erottautumaan kilpailijoistaan. Tutkimusyritys Gartner (2019) arvioi, että yrityksillä, jotka pystyvät tarjoamaan innovatiivisen ja selkeästi erottuvan asiakaskokemuksen, on korkeampi asiakasuskollisuus. Sen nähtiin olevan jopa hintaa merkittävämpänä ajurina mitattaessa asiakkaiden pysyvyyttä.
Uskomme Revanssilla, että tämä pätee myös kierrätys- ja jätehuoltoalaan. Hinta on tietysti erittäin tärkeä tekijä, kun yritykset tekevät valinnan kierrätyspalvelutoimittajasta. Joillekin se on jopa tärkein. Onhan jäte perinteisesti nähty vain ”ongelmana” josta halutaan mahdollisimman kustannustehokkaasti eroon. Koemme kuitenkin, että enenevässä määrin yritykset painottavat jäte- ja kierrätyspalveluissaan muita asioita jopa enemmän kuin pelkkää palvelun hintaa.
Tästä syystä olemmekin panostaneet siihen, että asiakkaamme saavat kauttamme palvelukokonaisuuden, joka on laadussaan ainutlaatuinen.
Laaja palveluvalikoima, asioinnin helppous sekä läpinäkyvä toimintamalli antavat asiakkaillemme asiakaskokemuksen, josta olemme syystäkin ylpeitä. Voinkin ilokseni todeta, että tätä mieltä ovat myös asiakkaamme. Olemme jo usean vuoden ajan saaneet asiakastyytyväisyystutkimuksessamme asiakkailtamme erittäin hyvät arvosanat ja todentaneet palvelumme vastaavan asiakkaidemme tarpeisiin. Erityisesti asiakasuskollisuutta mittaavalla NPS-suositteluindeksillä mitattuna olemme saaneet jo monena vuonna peräkkäin tulokseksi vähintään +65. NPS-lukuarvo ilmoitetaan asteikolla -100 ja 100 välillä.
Emme kuitenkaan tyydy tähän. Pyrimme jatkuvasti kuuntelemaan asiakkaidemme tarpeet ja räätälöimään palvelumme siten, että saamme luotua lisäarvoa asiakkaillemme. Yhtenä osoituksena tästä on tänä vuonna lanseerattava hiilijalanjälki- ja kädenjälkilaskuri, jolla asiakkaamme saavat todennettua koko jäte- ja kierrätyshuoltonsa arvoketjun hiili- ja kädenjäljen.
Uskon, että yritykset ovat olemassa asiakkaitaan varten, eikä Revanssi tee tähän poikkeusta. Jatkamme innokkaina tätä työtä ja pyrimme joka päivä luomaan asiakkaillemme lisäarvoa. Tämän lisäarvon ytimessä on houkuttavuudessaan vailla vertaa oleva asiakaskokemus.
Henri Kämppi
Myyntijohtaja
Revanssi Oy
Lähteet
Gartner (2019) Creating a High-Impact Customer Experience Strategy; Gartner for Marketers